جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • تخفیف دار
    • ICDL و حسابداری
    • برنامه نویسی
    • طراحی وب سایت
    • گرافیک
    • مهندسی
  • مقالات
    • موضوعات عمومی و ICDL
    • طراحی سایت و برنامه نویسی
    • تدوین و فیلم سازی
    • مهندسی
    • گرافیکی
    • دنیای تکنولوژی
  • نمونه سوالات
    • آزمون آنلاین
    • نمونه سوالات عملی
    • دانلود فایل نمونه سوالات
  • امکانات
    • اخبار آموزشگاه
    • چاپ کارت ورود به آزمون
    • مشاهده نتایج آزمون
    • نمونه سوالات دوره های کامپیوتری
    • پرداخت هزینه صدور گواهینامه
  • ویدیو های رایگان
    • طراحی سایت با وردپرس
    • برنامه نویسی پایتون
    • موضوعات عمومی و ICDL
    • فتوشاپ
    • پریمیر
  • ویدیو جلسات
  • پرداخت وجه شهریه
  • tel:04135574231
  • rahkar01.ir@gmail.com
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • پرداخت وجه شهریه
آموزشگاه کامپیوتر راهکار
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • تخفیف دار
    • ICDL و حسابداری
    • برنامه نویسی
    • طراحی وب سایت
    • گرافیک
    • مهندسی
  • مقالات
    • موضوعات عمومی و ICDL
    • طراحی سایت و برنامه نویسی
    • تدوین و فیلم سازی
    • گرافیکی
    • مهندسی
    • دنیای تکنولوژی
  • نمونه سوالات
    • آزمون آنلاین
    • نمونه سوالات عملی
    • فایل دانلودی نمونه سوالات
  • امکانات
    • اخبار آموزشگاه
    • تمرین تایپ ده انگشتی
    • مشاهده نتایج آزمون
    • چاپ کارت ورود به آزمون
    • نمونه سوالات دوره های کامپیوتری
    • پرداخت هزینه صدور گواهینامه
  • ویدیو های رایگان
    • برنامه نویسی پایتون
    • طراحی سایت با وردپرس
    • موضوعات عمومی و ICDL
    • فتوشاپ
    • پریمیر
  • ویدیو جلسات
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

آموزشگاه کامپیوتر راهکاربلاگطراحی سایت و برنامه نویسیپایتونبازی سنگ کاغذ قیچی در پایتون

بازی سنگ کاغذ قیچی در پایتون

برنامه آماده پایتون پروژه سنگ کاغظ قیچی در پایتون آموزش برنامه سنگ کاغظ قیچی در پایتون آموزش برنامه سنگ کاغظ قیچی در پایتون آموزش صفر تا صد پایتون آموزش صفر تا صد پایتون آموزش پایتون در تبریز آموزش پایتون در تبریز

برنامه آماده سنگ کاغذ قیچی در پایتون

در این پست می خواهیم بازی سنگ کاغذ قیچی را با بهره گیرری از تابع (function) در زبان برنامه نویسی پایتون کد نویسی کنیم. ما از کاربر درخواست ورودی خواهیم کرد و سپس از کامپیوتر می خواهیم که بطور تصادفی از بین Rock ، Paper و Scissors یکی را انتخاب کند. سپس ورودی کاربر را با انتخاب رایانه مقایسه می کنیم و سپس از طریق مقایسه های شرطی، مشخص میکنیم که چه کسی برنده است.

import os
os.system('cls')
import random
# باشد یعنی کاربر برنده شده است True اگر مقدار خروجی این تابع
def check_win(user, computer):
    if (user == 'r' and computer == 's') or (user == 's' and computer == 'p') or (user == 'p' and computer == 'r'):
        return True
# این تابع انتخاب کامپیوتر و کاربر را دریافت و برنده را براساس خروجی تابع بالا معرفی می کند
def rock_paper_scissors():
    player = input('What is your choice "r" for rock, "s" for scissor, "p" for paper: ')
    choices = ['r','s','p']
    opponent = random.choice(choices)
    print('*' * 50)
    print(f'Player Choise is {player} and Computer Choise is {opponent}')
    print('*' * 50)
    if player == opponent:
        return print(f'Its a Tie! Choice is {opponent}')
    if check_win(player, opponent):
        return print(f'Yay! you won! Choice is {opponent}')
    if check_win(player, opponent) != True:
        return print(f'You lost! Choice is {opponent}')
# بدنه اصلی برنامه از این قسمت شروع می شود
print('Winning Rules of the Rock paper scissor game as follows: \n'
       +'Rock vs Paper-> paper wins \n'
       +'Rock vs Scissor-> Rock wins \n'
       +'Paper vs Scissor-> Scissor wins \n')
rock_paper_scissors()

در ادامه برنامه را بصورت کامل بررسی می کنیم

مرحله اول:

import os
os.system('cls')

در این مرحله کتابخانه های os و import را به پروژه اضافه و صفحه را با cls پاک می کنیم تا نوشته دیگری در صفحه موجود نباشد

 

مرحله دوم:

بدنه اصلی برنامه را وارد می کنیم:

print("Winning Rules of the Rock paper scissor game as follows: \n"
          +"Rock vs Paper-> paper wins \n"
          + "Rock vs Scissor-> Rock wins \n"
          +"Paper vs Scissor-> Scissor wins \n")
rock_paper_scissors()
در این قسمت ابتدا قوانین بازی و نحوه تشخیص برنده را به کاربر نشان می دهیم سپس تابع rock_paper_scissors را فراخوانی می کنیم

مرحله سوم:

تابع rock_paper_scissors را بدون هیچ پارامتری تعریف می کنیم. نحوه کار این تابع بدین شکل است :

1- از کاربر می خواهیم تا انتخاب خود را بدلخواه وارد نماید

player = input("What is your choice - 'r' for rock, 's' for scissor, 'p' for paper: ")

2- لیست (آرایه) با نام choises تعریف می کنیم choices = [‘r’,’s’,’p’]

3- سپس بصورت رندوم از لیست بالا یکی را بعنوان انتخاب کامپیوتر در نظر میگیریم     opponent = random.choice(choices)

4-  سپس انتخاب کاربر و کامپیوتر را بصورت یک پیام در خروجی نشان می دهیم

    print("*" * 50)
    print(f"Player Choise is '{player}' and Computer Choise is '{opponent}'")
    print("*" * 50)
5- اکنون با نوشتن سه دستور شرطی و بررسی انتخاب کاربر و انتخاب تصادفی کامپیوتر توسط یک تابع دیگر (check_win) برنده را نشان می دهیم
    if player == opponent:
        return print(f"Its a Tie! Choice is {opponent}")
    if check_win(player, opponent):
        return print(f"Yay! you won! Choice is {opponent}")
    if check_win(player, opponent) != True:
        return print(f"You lost! Choice is {opponent}")
لازم بدکر است که برای بررسی برنده از میان کاربر و کامپیوتر و براساس مورد انتخاب آنها از تابع check_win بشرح زیر کمک گرفته ایم
def check_win(user, computer):
    if (user == 'r' and computer == 's') or (user == 's' and computer == 'p') or (user == 'p' and computer == 'r'):
        return True
شما دوست عزیز می توانید از ابتدای پست سورس برنامه را کپی گرفته و خودتان بصورت عملی امتحان کنید
<yoastmark class=
آموزش صفر تا صد پایتون

چرا این برنامه برای یادگیری پایتون مفید است؟

✅ آشنایی با توابع و حلقه‌ها
✅ کار با کتابخانه random
✅ تمرین شرط‌های if-elif-else
✅ درک ورودی و خروجی کاربر

آموزشگاه راهکار | بهترین مرکز آموزش پایتون در تبریز

اگر این پروژه برای شما جذاب بود و می‌خواهید پایتون را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید، در دوره‌های آموزشگاه راهکار ثبت‌نام کنید!

مزایای یادگیری پایتون در آموزشگاه راهکار:

🔹 اساتید مجرب و متخصص در حوزه برنامه‌نویسی
🔹 دوره‌های پروژه‌محور با تمرین‌های واقعی
🔹 پشتیبانی دائمی حتی پس از پایان دوره
🔹 موقعیت مکانی عالی در خیابان شریعتی و شهناز تبریز

📞 همین امروز ثبت‌نام کنید و برنامه‌نویسی را اصولی یاد بگیرید! 04135574231 تبریز خیابان شریعتی

برچسب ها: آموزش برنامه نویسی در تبریزآموزش پایتونآموزش پایتون جنگوآموزش پایتون در تبریزآموزش کامپیوترآموزش کامپیوتر در تبریزبرنامه آماده سنگ کاغظ قیچی در پایتونپایتونپایتون تبریزپایتون تخصصیپایتون جنگوپایتون گیم سازیپایتون نوجوانانپروژه سنگ کاغظ قیچی در پایتونسنگ کاغظ قیچیهکهک و امنیت
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تایپ ده انگشتی در تبریز
آموزش تایپ ده انگشتی حرفه‌ای
نمونه سوالات تستی ICDL
فهرست کامل موضوعات آموزشی پایتون در سایت آموزشگاه کامپیوتر راهکار تبریز
hbd python
🎉 تولدت مبارک با پایتون! + آموزش کدنویسی در بهترین آموزشگاه برنامه‌نویسی تبریز
💻 آموزش کامپیوتر تبریز | دوره تابستانی ICDL، برنامه‌نویسی و آموزش کودکان در آموزشگاه راهکار
آموزش جامع لیست های پیوندی یک طرفه و دوطرفه در ++C
قدیمی تر مفاهیم اولیه GIS
جدیدتر مقایسه لیست، تاپل، ست و دیکشنری در پایتون

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • HTM/CSS
  • ICDL
  • آزمون آنلاین
  • اخبار آموزشگاه
  • پایتون
  • تدوین و فیلم سازی
  • دنیای تکنولوژی
  • دوره های آموزشی
  • دوره های پایه
  • سی پلاس پلاس
  • سی شارپ
  • طراحی سایت و برنامه نویسی
  • گرافیکی
  • مقالات
  • مهندسی
  • نمونه سوال
  • وردپرس
  • ویدئوهای رایگان
  • ویدیو جلسات
  • ویدیو های رایگان ICDL
  • ویدیو های رایگان پایتون
  • ویدیو های رایگان پریمیر
  • ویدیو های رایگان فتوشاپ
  • ویدیو های رایگان وردپرس
درباره مرکز آموزش راهکار

آموزشگاه راهکار محلی برای آموزش و توسعه مهارتهای فنی و کامپیوتری میباشد که شما میتوانید با ثبت نام در دوره های تخصصی آموزشگاه راهکار از این فرصت استفاده نمایید و در پایان دوره مدرک رسمی و بین المللی سازمان فنی و حرفه ای را دریافت کنید.

آدرس و اطلاعات تماس:
  • تبریز، خیابان شهناز، نرسیده به چهارراه 17 شهریور، طبقه دوم قنادی نیاگارا، واحد 8
  • 04135574231 - 09146585123
  • rahkar01.ir@gmail.com
دسترسی آسان
  • مقالات
  • تماس با ما
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • دوره های آموزشگاه

       

©تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مرکز آموزش راهکار میباشد
X
ثبت نام دوره های تابستانی آموزش صفر تاصد کامپیوتر و برنامه نویسی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان
ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+93) Afghanistan
  • (+355) Albania
  • (+213) Algeria
  • (+1) American Samoa
  • (+376) Andorra
  • (+244) Angola
  • (+1) Anguilla
  • (+1) Antigua
  • (+54) Argentina
  • (+374) Armenia
  • (+297) Aruba
  • (+61) Australia
  • (+43) Austria
  • (+994) Azerbaijan
  • (+973) Bahrain
  • (+880) Bangladesh
  • (+1) Barbados
  • (+375) Belarus
  • (+32) Belgium
  • (+501) Belize
  • (+229) Benin
  • (+1) Bermuda
  • (+975) Bhutan
  • (+591) Bolivia
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) Bosnia and Herzegovina
  • (+267) Botswana
  • (+55) Brazil
  • (+246) British Indian Ocean Territory
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) Brunei
  • (+359) Bulgaria
  • (+226) Burkina Faso
  • (+257) Burundi
  • (+855) Cambodia
  • (+237) Cameroon
  • (+1) Canada
  • (+238) Cape Verde
  • (+1) Cayman Islands
  • (+236) Central African Republic
  • (+235) Chad
  • (+56) Chile
  • (+86) China
  • (+57) Colombia
  • (+269) Comoros
  • (+682) Cook Islands
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) Costa Rica
  • (+385) Croatia
  • (+53) Cuba
  • (+599) Curaçao
  • (+357) Cyprus
  • (+420) Czech Republic
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) Denmark
  • (+253) Djibouti
  • (+1) Dominica
  • (+1) Dominican Republic
  • (+593) Ecuador
  • (+20) Egypt
  • (+503) El Salvador
  • (+240) Equatorial Guinea
  • (+291) Eritrea
  • (+372) Estonia
  • (+251) Ethiopia
  • (+500) Falkland Islands
  • (+298) Faroe Islands
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) Fiji
  • (+358) Finland
  • (+33) France
  • (+594) French Guiana
  • (+689) French Polynesia
  • (+241) Gabon
  • (+995) Georgia
  • (+49) Germany
  • (+233) Ghana
  • (+350) Gibraltar
  • (+30) Greece
  • (+299) Greenland
  • (+1) Grenada
  • (+590) Guadeloupe
  • (+1) Guam
  • (+502) Guatemala
  • (+44) Guernsey
  • (+224) Guinea
  • (+245) Guinea-Bissau
  • (+592) Guyana
  • (+509) Haiti
  • (+504) Honduras
  • (+852) Hong Kong
  • (+36) Hungary
  • (+354) Iceland
  • (+91) India
  • (+62) Indonesia
  • (+98) Iran
  • (+964) Iraq
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) Israel
  • (+39) Italy
  • (+1) Jamaica
  • (+81) Japan
  • (+44) Jersey
  • (+962) Jordan
  • (+7) Kazakhstan
  • (+254) Kenya
  • (+686) Kiribati
  • (+965) Kuwait
  • (+996) Kyrgyzstan
  • (+856) Laos
  • (+371) Latvia
  • (+961) Lebanon
  • (+266) Lesotho
  • (+231) Liberia
  • (+218) Libya
  • (+423) Liechtenstein
  • (+370) Lithuania
  • (+352) Luxembourg
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) Madagascar
  • (+265) Malawi
  • (+60) Malaysia
  • (+960) Maldives
  • (+223) Mali
  • (+356) Malta
  • (+692) Marshall Islands
  • (+596) Martinique
  • (+222) Mauritania
  • (+230) Mauritius
  • (+262) Mayotte
  • (+52) Mexico
  • (+373) Moldova
  • (+377) Monaco
  • (+976) Mongolia
  • (+382) Montenegro
  • (+1) Montserrat
  • (+212) Morocco
  • (+258) Mozambique
  • (+95) Myanmar
  • (+264) Namibia
  • (+674) Nauru
  • (+977) Nepal
  • (+31) Netherlands
  • (+687) New Caledonia
  • (+64) New Zealand
  • (+505) Nicaragua
  • (+227) Niger
  • (+234) Nigeria
  • (+683) Niue
  • (+672) Norfolk Island
  • (+850) North Korea
  • (+1) Northern Mariana Islands
  • (+47) Norway
  • (+968) Oman
  • (+92) Pakistan
  • (+680) Palau
  • (+970) Palestine
  • (+507) Panama
  • (+675) Papua New Guinea
  • (+595) Paraguay
  • (+51) Peru
  • (+63) Philippines
  • (+48) Poland
  • (+351) Portugal
  • (+1) Puerto Rico
  • (+974) Qatar
  • (+242) Republic of the Congo
  • (+40) Romania
  • (+262) Runion
  • (+7) Russia
  • (+250) Rwanda
  • (+290) Saint Helena
  • (+1) Saint Kitts and Nevis
  • (+508) Saint Pierre and Miquelon
  • (+1) Saint Vincent and the Grenadines
  • (+685) Samoa
  • (+378) San Marino
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) Saudi Arabia
  • (+221) Senegal
  • (+381) Serbia
  • (+248) Seychelles
  • (+232) Sierra Leone
  • (+65) Singapore
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) Slovakia
  • (+386) Slovenia
  • (+677) Solomon Islands
  • (+252) Somalia
  • (+27) South Africa
  • (+82) South Korea
  • (+211) South Sudan
  • (+34) Spain
  • (+94) Sri Lanka
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) Sudan
  • (+597) Suriname
  • (+268) Swaziland
  • (+46) Sweden
  • (+41) Switzerland
  • (+963) Syria
  • (+886) Taiwan
  • (+992) Tajikistan
  • (+255) Tanzania
  • (+66) Thailand
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) The Gambia
  • (+670) Timor-Leste
  • (+228) Togo
  • (+690) Tokelau
  • (+676) Tonga
  • (+1) Trinidad and Tobago
  • (+216) Tunisia
  • (+90) Turkey
  • (+993) Turkmenistan
  • (+1) Turks and Caicos Islands
  • (+688) Tuvalu
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) Uganda
  • (+380) Ukraine
  • (+971) United Arab Emirates
  • (+44) United Kingdom
  • (+1) United States
  • (+598) Uruguay
  • (+998) Uzbekistan
  • (+678) Vanuatu
  • (+58) Venezuela
  • (+84) Vietnam
  • (+681) Wallis and Futuna
  • (+212) Western Sahara
  • (+967) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe
  • تماس با آموزشگاه
  • واتساپ
  • تلگرام
  • ایتا

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

یا

ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت